Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.

Pet care: limity a příležitosti stále rostoucího trhu

Ve středu 16. října 2024 proběhl v pražském kongresovém centru City další ročník konference Retail in Detail: Friends of Pets: Právě tato akce dává příležitost k odbornému setkávání výrobců, prodejců a distributorů pet sortimentu a dalších příznivců domácích mazlíčků, které zajímají aktuální trendy na trhu. O čem konkrétně to bylo letos, se dozvíte na následujících řádcích…


Pet care: limity a příležitosti stále rostoucího trhu
red 25.10.2024 782x PR články

Úvod konference byl zarámován daty o spotřebitelském chování v kamenných prodejnách a v e-shopech velkých prodejců se smíšeným zbožím, stejně jako údaji o zájmu a nákupních strategiích online zákazníků. Zuzana Sechterová z NIQ prezentovala, jak se v roce 2024 začínají oživovat prodeje krmiv, i když stále nedosahují úrovně před dvěma lety. Růst této kategorie v uplynulých dvou letech, provázených vysokou inflací, byl tažen především cenami, nikoli objemy. Ty se snižovaly, což bylo patrné zejména u psího krmiva. „Zajímavostí je, že průměrná cena kočičího krmiva je o 30 Kč vyšší na kilogram než u psího, což vede k tomu, že za kočky utrácíme 1,5krát více než za psy,“ uvedla.

Pet care: limity a příležitosti stále rostoucího trhu

Martin Slavětínský z Heureka Group se zaměřil především na doplňkové zboží pro domácí mazlíčky. Jako jednu z nejvíce rostoucích kategorií s vysokým potenciálem dalšího růstu identifikoval produkty z kategorie hygieny a kosmetiky pro psy. Velký růst zaznamenaly také veterinární přípravky. Na to navázala Pavlína Rochová s daty z aplikace Tlappka, která nabízí online veterinární konzultace. Právě veterináři jsou majiteli vnímáni jako autorita při doporučování produktů, ať už v rámci prevence nebo při řešení zdravotních problémů domácích mazlíčků. Většina případů konzultovaných v aplikaci končí doporučením a domácí léčbou.

Pet care: limity a příležitosti stále rostoucího trhu

Další autoritou při konzultaci nejen zdravotních a výživových otázek, ale také celkového přístupu ke zvířeti, mohou být chovatelské stanice s odpovědným přístupem. Svoji cestu, která ovlivňuje i životy nových majitelů štěňat plemene kooikerhondje a přispívá tak ke kultivaci trhu, představili Lenka a Martin Dokoupilovi z chovatelské stanice Serenity Hill.

Pet care: limity a příležitosti stále rostoucího trhu

Exkluzivní pohled na globální vývoj kultivovaného masa představil Tomáš Kubeš z Bene Meat Technologies. Tato firma si drží světové prvenství v registraci kultivovaného masa pro výrobu krmiv. Proces výroby kultivovaného masa přirovnal ke kvásku. Odebraná živočišná tkáň, bez nutnosti zabíjení zvířat, je během kultivace „krmena“ rostlinnými produkty s vysokým obsahem bílkovin. Buňky tak rostou a výsledkem je maso bez obsahu antibiotik a dalších nežádoucích látek.

Pet care: limity a příležitosti stále rostoucího trhu

Velkopěstírna kultivovaného masa, která by měla být první svého druhu na světě, má v České republice vzniknout již v roce 2025. Firma plánuje, že v budoucnu nebude pouze výrobcem, ale i prodejcem technologie pro vlastní výrobu. Jako hlavní cílovou skupinu pro své produkty vidí zejména zástupce mladé generace, kteří jsou citliví na environmentální otázky a well-being zvířat. Firma současně aspiruje na vývoj kultivovaného masa i pro lidskou spotřebu.

Pet care: limity a příležitosti stále rostoucího trhu

Právě s trendem humanizace domácích mazlíčků spojil mladou generaci i Milan Rytiř z VAFO Praha. Až 12 % majitelů domácích mazlíčků vnímá své zvíře jako dítě. Ve své prezentaci věnované překážkám nákupu v kamenných prodejnách upozornil na to, že skutečný klíč k růstu a zisku spočívá ve schopnosti naplnit potřeby zákazníků a zajistit jim příjemný nákupní zážitek. Prakticky poukázal na nutnost změny prodejní strategie v obchodech, kde „kočičí ´rodiče´ nechtějí procházet sekcí věnovanou psům, aby našli produkty pro kočky.“

Pet care: limity a příležitosti stále rostoucího trhu

Jak správně nastavit výkonnostní marketing a co očekávat od vztahu s agenturou, přiblížili Denisa Staňková a Petr Gebauer z agentury Effectix. Petra Víšková z Confess Research pak představila práci se zvířaty v online prostoru, printu a videu. Nabádala: „Prvky, které v reklamě použijete, by měly podporovat vaše reklamní sdělení, nikoli ho přehlušit.“ Efektivitu sdělení je možné před vypuštěním testovat neurovědeckými metodami.

Pet care: limity a příležitosti stále rostoucího trhu

V průběhu dne se v prezentacích často zmiňovala potřeba pomoci zákazníkům orientovat se v příliš široké nabídce značek. O tomto tématu byla řeč i v panelové diskuzi. Podle Jana Brejchy z VAFO Praha narazí i prodej krmiv, stejně jako všechny ostatní kategorie, na strop, což povede ke konsolidaci trhu a zúžení nabídky. David Němčík z Albert Česká republika podpořil myšlenku, že v sortimentu platí, že méně je více. Naopak Lukáš Samohýl ze Samohýl Group předpokládá v blízké budoucnosti vstup dalších hráčů na trh. Lukáš Dospíšil, zakladatel značky Lukas Green s CBD produkty pro zvířata, vidí budoucnost v online prodeji, do kterého se bude stále více promítat poradenství a schopnost uspokojit konkrétní potřeby zákazníka. Právě poradenství je podle Gabriely Železné z Chovatelské archy klíčem k úspěchu, protože samotný prodej nestačí.

Pet care: limity a příležitosti stále rostoucího trhu

Konference je součástí specializované série Retail in Detail, ve které se společnost Blue Events zaměřuje na konkrétní témata obchodu. Konference Friends of Pets, zaměřená na segment spojený s domácími mazlíčky, se konala již pošesté a to s podporou partnerů, v čele s VAFO Praha.

Další konference společnosti Blue Events najdete na webu: www.blueevents.eu
Kontakt: tereza.ordonez@blueevents.eu

 

Red.

Foto: archiv společnosti Blue Events

Doporučujeme z našeho e-shopu
MERCH eCanis
Novinka
Interiérová klec pro psa

Krásná interiérová klec nabízí nejen místo k odpočinku pro vašeho psa, ale je i vkusným doplňkem dovnitř každého bytu, či domu. Její vrchní desku lze využít jako odkládací stolek na dekorace, či potřeby po vašeho čtyřnohého parťáka.

ZB000796
od 6 650
MERCH eCanis
Novinka
Plastová kartička Můj pes je sám doma!

Plastová kartička ve velikosti platební karty do peněženky pro případ nouze, pokud by váš pes zůstal doma sám. Na zadní straně je opatřena kontaktmíni údaji.

Skladem
ZB000505
59
Novinka
Sušené krůtí krky

Křupavý pamlsek s vysokým obsahem vápníku a hodnotných bílkovin. Blahodárně působí na kosti a srst.

ZB000462
od 22
Novinka
Sušené hovězí plíce

Vhodné pro obézní psy díky nízkému obsahu tuku. Jsou křehké a měkké a tak jsou skvělým pamlskem pro štěňata, starší psy, ale také pro psy, kteří mají problémy s chrupem. Prospívá rovnováze hladiny žaludečních šťáv. 

ZB000458
od 21
Novinka
Sušené hovězí srdce

Dietní pamlsek s vysokým obsahem bílkovin. Vhodné zejména pro psy s nadváhou. Hodí se také pro staré psy, kteří mají problémy se zuby.

ZB000453
od 26
Novinka
Obojek SOFTY
Obojek SOFTY
Vyberte barvu

Odolný perforovaný ručně vyráběný obojek Softy je navržen k maximálnímu pohodlí vašeho psa. Objektivně lehký a vzdušný materiál, který ovšem neztrácí svou pevnost a odolnost.

ZB000096
od 0
Lanové vodítko EASY LONG - TWIST | MINI

Kvalitní, ručně vyráběné vodítko s originálním posuvným systémem umožní zkracování a prodlužování vodítka v celé délce snadným pohybem několika prsty.

ZB000299
od 539
Kam dál ...



-->