Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.

E-shop? Raději klasika!

S rozmachem internetu, chytrých telefonů, všemožných aplikací na výpočet nebo rozpoznání „čehokoliv” a dostupností informací by se zdálo, že klasickým kamenným prodejnám chovatelských potřeb už pomalu zvoní hrana. Vždyť není nic jednoduššího, než si na pár kliknutí objednat krmivo, obojek, kosmetiku nebo pelíšek pro vašeho mazlíka z nepřeberného množství e-shopů. Přesto se klasické prodejny stále „drží” a mají své věrné zákazníky.


E-shop? Raději klasika!
Kateřina Smětáková 29.3.2025 2180x Ostatní

Přiznám se, že spoustu zboží také objednávám z prověřených internetových portálů. Ovšem „shopování” v kamenné prodejně pro mě vždy bude hrát prim. Miluju ten mix vůní v takových obchodech, a už od střední školy byla jednou z mých vysněných prací právě tato – prodejce chovatelských potřeb. Po mnoha letech jsem se do tohoto oboru vrátila a přiznám se, že si to neskutečně užívám. Proč?

Na vlastní oči

E-shop? Raději klasika!

Papír nebo webový portál snese takřka cokoliv. Přestože se mnohdy na stránkách prodejců nebo výrobců dočtete o jejich zboží samá pozitiva, realita bývá mnohdy jiná. Po doručení balíčku tak mnoho zákazníků bývá s kvalitou, materiálem nebo rozměrem daného zboží nespokojených. V klasickém obchodě máte možnost si zboží před koupí prohlédnout, osahat, popřípadě přímo vyzkoušet na vašem mazlíkovi. V případě určitých produktů – například náhubků nebo postrojů máte možnost vybrat vhodnou velikost a typ přímo na míru a vyhnete se tak nepříjemným přešlapům v internetové objednávce a následně zdlouhavé výměně zboží.

Výhoda kamenné prodejny – nabízené zboží si můžete prohlédnout nebo na pejskovi přímo vyzkoušet!

Prodavač versus podavač

E-shop? Raději klasika!

Kvalita služeb, stejně jako v jiných odvětvích, je samozřejmě různorodá. Věřím, že v mnoha kamenných prodejnách jste určitě narazili na typickou „podavačku”. Takto vtipně před mnoha lety označil jeden z mých nadřízených ten typ prodejce, který jen stojí za pokladnou a zboží, které si zákazník sám vybere pouze podává a markuje. A o takového prodejce přece nikdo nestojí! Najdete-li při svých toulkách kvalitního prodavače, který svou práci dělá rád, kromě toho, že vám zboží zaúčtuje, je schopen vám poradit, pomoci a mnohdy přidá i dobrou radu nebo tip.

Vsaďte na kvalitu personálu – dobrý prodejce vám zboží nejen naúčtuje, ale může poskytnout i mnoho cenných informací a tipů.

Kvalitní prodejce – Slečna Marplová nebo Sherlock Holmes

E-shop? Raději klasika!

Každý dobrý prodavač je tak trochu detektiv. Věřím, že ne každý má v dnešní uspěchané době času nazbyt. Nicméně, informace hýbou světem – i tím zvířecím. Má-li vám prodejce adekvátně poradit a doporučit výrobek (například krmivo)  vašemu parťákovi přímo na míru, musí vás trochu vyzpovídat. Investujte tedy kousek svého času a nespěchejte. Věřte, že v případě problému, který se svým parťákem řešíte, se těch pár minut na prodejně navíc mnohdy opravdu vyplatí.

Dobrá rada nad zlato aneb „Předčekárna” veteriny

E-shop? Raději klasika!

Mnozí z vás jistě namítnou, že ceny za zboží na e-shopech jsou mnohdy výrazně nižší než na kamenných prodejnách. A mají pravdu. Jak už jsem zmínila v úvodu, také prodejci klasických obchodů mnohdy využívají rychlého a levnějšího nákupu v oblíbeném e-shopu. Pravdou však rovněž je, že v okamžiku, kdy řešíte se svým mazlíkem nějaký problém – třeba s výživou, je dobrá rada od kvalitního personálu mnohdy k nezaplacení… Stejně jako v případě pořízení štěňátka z dobré chovatelské stanice očekáváte jistý chovatelský servis, který se promítne do ceny zvířátka, tak se také dobrý zákaznický servis odrazí na ceně zboží. V množství případů se podaří personálu takového obchodu rozklíčovat některé počínající zdravotní problémy vašeho zvířátka, a dobrou radou nebo vhodným doplňkem mu mohou pomoci. A těch pár kaček ušetřených na e-shopu za to přece stojí!

V mnoha případech může detektivní práce zkušeného personálu na prodejně odhalit počínající zdravotní problém vašeho mazlíka!

Vemte děti do cukrárny!

E-shop? Raději klasika!

Jak už jsem zmínila v úvodu, nakupování v kamenných prodejnách si opravdu užívám. A kdo ještě? Moji psi! Do chovatelských potřeb si děláme „výlety” už od jejich prvních dní u mě doma. V rámci socializace takové obchody navštěvujeme pravidelně. Je to jedno z mála míst, které se nepyšní cedulkou „zákaz vstupu psům“, ale naopak zde moje chlupáče vždy rádi přivítají. Štěňátka i dospělí pejsci tak mají možnost poznávat nové prostředí a případně si v záplavě lákavých vůní sami vybrat, na co mají chuť. A to se vyplatí!

Spojte příjemné s užitečným – vyrazte do obchodu i s vaším mazlíčkem. Nákup nového vodítka nebo pochoutek ke žvýkání si tak můžete užít všichni!

S láskou k vašim mazlíkům

E-shop? Raději klasika!

Jasně, že dostáváme výplatu! Nikdo by přece nechodil do práce jen za „děkuji”. Tato práce má však pro mě určitou přidanou hodnotu. A věřím, že v tomto směru se mnou mnozí moji kolegové budou souhlasit. A tím je to vaše, mnohdy nevyslovené, děkuji. To, že se k nám vracíte, že naše zboží dělá vašemu zvířátku dobrou službu a naše rady pomohly. Ráda poslouchám vaše příběhy, ať už jsou smutné nebo veselé a věřím, že mnohdy pomůže už jen to vědomí, že v tom „nejste sami”. Především proto mi tato práce dává opravdu smysl, a po mnoha letech vstávám ráno s úsměvem.

A co vy? Dáváte přednost e-shopu nebo raději nakupujete pro své pejsky v obchodě? Mají vaši hafani ve svém okolí svoji oblíbenou cukrárnu a v ní dream team? Kde jste nejvíce spokojeni s prodavači, a kterým podavačům se raději máme vyhnout? Za tipy na skvělé prodejce, kteří svou práci dělají s láskou, budeme vděčné my i ostatní čtenáři!

 

Kateřina Smětáková

Ilustrační foto: Pixabay, Pexels, Markéta Bílková

Kam dál ...



-->