Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.

Veterina trochu jinak. A po svém!

Také vám na našich stránkách doposud chyběly odborné veterinární příspěvky? Máme dobrou zprávu! Už nebudou! Podařilo se nám ke spolupráci získat MVDr. Lucii Veselou, která si po dlouholeté praxi na velké renomované klinice zřídila kliniku soukromou navíc s unikátním zaměřením, a to pouze na preventivní péči. A nejenom o tom si můžete přečíst v našem úvodním rozhovoru s paní doktorkou.


Veterina trochu jinak. A po svém!
Radek Anděl 22.9.2017 1237x Veterina
Celkem 22 článků z rubriky: Veterina

Představte si, že otevřete dveře veterinární kliniky a ocitnete se v příjemném prostředí, hned u vchodu na vás dýchne přátelská atmosféra a za dveřmi ordinace se na vás usmívá sympatická a milá paní doktorka. Připadáte si prostě jako doma a i váš pejsek nebo kočička to okamžitě spolehlivě poznají. Že to patří do kategorie „science fiction“? Ne, ne… v pražské Vetallii tomu přesně tak je a s majitelkou tohoto zařízení a lékařkou v jedné osobě MVDr. Lucií Veselou se nyní budeme pravidelně setkávat na stránkách našeho časopisu.

Paní doktorko, dovolujeme si Vás srdečně přivítat v redakčním týmu časopisu eCanis a velmi se těšíme na další vzájemnou spolupráci. Mohla byste se na úvod našim čtenářům trochu představit? Jaká je případně Vaše specializace?

                     

Také se těším na budoucí spolupráci na tak zajímavém projektu, jakým eCanis bezesporu je. Bude to pro mne nová zkušenost. Zájem o zvířata jsem měla už od dětství, pravděpodobně v tom hrály roli i geny po dědečkovi, který pracoval v zemědělství celý život. Moje zájmy byly natolik silné, že jsem se nakonec rozhodla pro veterinární medicínu. Vystudovala jsem Fakultu veterinárního lékařství na Veterinární a farmaceutické univerzitě v Brně. Po škole jsem půl roku pracovala v malé veterinární ordinaci a pak dalších osm let postupně na dvou veterinárních klinikách s nonstop provozem.  Mou specializací byla interní medicína psů a koček, zejména endokrinologie a onkologie. Vzhledem k nepřetržitému provozu kliniky včetně nočních služeb jsem získala i hlubší znalosti v oblasti urgentní medicíny a chirurgie měkkých tkání.  Nyní pracuji ve své vlastní ordinaci Vetallia, která je zaměřena na preventivní péči u psů a koček. Doma mám čtyři psy plemene kavalír king Charles španěl a černého kocoura zachráněného z ulice.

Co Vás přimělo k rozhodnutí opustit velké renomované pracoviště, tedy pomyslnou „jistotu“ a zřídit si soukromou veterinární praxi?

Tak těch důvodů je samozřejmě více. Nonstop provoz je náročný, střídají se denní a noční služby, do práce musí člověk i víkendu. Kamarádi si ze mne utahují, že jsem se chtěla v noci vyspat a o víkendu mít volno J. Samozřejmě to není pravda, ale je fakt, že člověk stárne, každodenní změny režimu hůř snáší, ale také se mu mění priority. Pro mne byla hlavním impulsem touha po změně, začít dělat veterinu jinak a po svém. Ve vlastní ordinaci si vše řídím sama, určuji svou pracovní dobu, náplň práce, ale i celkový přístup a komunikaci s pacienty a jejich majiteli. Na druhou stranu nesu za vše zodpovědnost, musím hlídat veškeré papírování, placení faktur a další byrokracii, která mne občas trochu ubíjí.

                            

                                                   Operační sál

Centrum preventivní péče  Vetallia je u nás poměrně ojedinělý typ pracoviště. Čím vším se tedy konkrétně zabýváte?

Pro naše pacienty a jejich majitele nabízíme vše, co lze do preventivní péče zahrnout. Začít můžeme u péče o uši, drápky, žlázky, dále očkování, odčervení a širokou škálu přípravků proti vnějším parazitům, aplikaci identifikančních mikročipů a vystavení petpasů pro cestování do zahraničí. Preventivní péče ale zahrnuje i preventivní prohlídky, vyšetření krve a sonografické vyšetření dutiny břišní, které doporučujeme zejména u starších pacientů k odhalení počínajících zdravotních problémů, které se ve vyšším věku začínají objevovat. Provádíme také chirurgické zákroky, zejména preventivní kastrace, operace kýly, ošetření zubního kamene a trhání zubů. Pro tyto zákroky máme vybavený operační sál včetně moderního přístroje pro inhalační anestezii, aby bylo ošetření v narkóze maximálně bezpečné. Chovatelům psů s průkazem původu poskytujeme speciální veterinární servis od odběrů vzorků na genetické testy, určení vhodného dne krytí u feny, diagnostiku březosti, ošetření štěňat po porodu, až po „chovatelské balíčky“, které zahrnují kompletní péči o celý vrh štěňat či koťat (očkování, označení čipem nebo tetováním, vystavení petpasu). „Chovatelské balíčky“ v individuálních případech provádíme i u chovatele doma. Chovatelům koček nabízíme rané kastrace pet zvířat před prodejem do nových domovů. Do naší nabídky patří samozřejmě veterinární poradenství – s klientem probereme výběr vhodného domácího mazlíčka, výživu, veterinární péči, riziková onemocnění u konkrétních plemen nebo třeba složení „veterinární lékárničky“, kterou by měl mít po ruce při cestování se psem. Vzhledem k mé předchozí praxi a specializaci je možné se na mne obrátit také kvůli konzultaci v oblasti endokrinologie nebo onkologie. V nabídce našich služeb je toho více – podrobnosti jsou dohledatelné na našich webových stránkách.

A co když tedy přijde někdo s nemocným zvířetem?

Pacienty klinicky nemocné např. s kašlem, průjmem, zvracením nebo kožními potížemi naopak odmítáme. Doporučujeme jim pak návštěvu pracoviště zaměřeného na všeobecnou medicínu. Důvod je jednoduchý – nechceme, aby se naši klienti v čekárně potkali a nakazili nějakou nemocí. S touto koncepcí se nemusí nikdo bát přijít k nám s malým štěnětem či kotětem na očkování, protože kromě injekce opravdu nic jiného nedostane. Vzhledem k zaměření na preventivní péči neprovádíme ani ošetření akutních stavů – nemáme dostatečné vybavení, zázemí a více lékařů, abychom tu mohli nechat pacienta např. po operaci střev na hospitalizaci a infuzích.

                     

To je tedy pro zdravé klienty vlastně bonus…

Ano, přesně tak. Výhody pro naše pacienty tedy vidím právě v čistém prostředí, kde nehrozí nákaza od jiného zvířete při kontaktu v čekárně a také můžeme poskytnout záruku, že když se na prevenci předem objednáte, přijdete na řadu včas a nebudete zbytečně čekat kvůli příjezdu akutního případu, který musí být ošetřen přednostně. Pokud při preventivní prohlídce odhalíme nějaký problém (např. šelest na srdci nebo luxaci čéšky), doporučíme majiteli návštěvu specialisty na danou problematiku.

Vzhledem k tomu, že se tedy věnujete pouze prevenci, nenastává pak přeci jenom problém, když stálý klient náhle onemocní a musí tedy vyhledat jiného veterináře? Spolupracujete třeba s někým dalším nebo poradíte alespoň, kam se obrátit?

Máte pravdu, veterinární ordinace zaměřená pouze na prevenci je rozhodně neobvyklý nápad a jeho realizace překvapuje i mnohé naše klienty. Přesto věřím, že je to správná cesta a že si naše nabídka najde klienty, kteří ji pochopí a ocení její přednosti. Proto se všem novým klientům snažím naší vizi přiblížit a zároveň je ujistit, že pravidla platí pro všechny stejná – tak jako oni se svým mazlíčkem využili bezpečného prostředí bez infekcí, musí totéž respektovat ve chvíli, kdy je jejich miláček nemocný a mohl by zde nakazit někoho jiného. Pokud se na nás obrátí náš klient s tím, že jeho pejskovi nebo kočičce něco je, doporučíme mu menší veterinární ordinace v okolí, v případě závažného stavu nebo úrazu pak blízkou veterinární kliniku.

Předpokládám, že Vašimi pacienty jsou především psi a kočky. Zaměřujete se i na nějaká další drobná zvířata?

Středem mého zájmu byli vždy psi a kočky, takže u nich se orientuji nejlépe, ať už jde o chovatelskou nebo veterinární problematiku. Nicméně jsme schopní provést stříhání drápků u morčat, králíků nebo potkanů a nabízíme vakcinaci pro králíčky. Tím to bohužel končí, v chovu těchto drobných savců nemám tak hluboké znalosti, abych mohla nabízet konzultace ohledně péče nebo jejich zdravotní problematiky.

                         

                                                      Ordinace

Máte zřízený také online systém objednávání, jak to funguje a v čem spočívá jeho výhoda?

Objednávkový systém je velice jednoduchý a ovládání je intuitivní. Na našem webu v sekci „Chci se objednat“ je kalendář, kde si klient vybere vhodný den a čas a sám si může zarezervovat návštěvu v termínu, který mu vyhovuje. Jeho žádost však musíme schválit (tento krok slouží k eliminaci pacientů, kteří nám nepřísluší – např. ti výše zmínění s průjmy) a pak mu přijde na e-mail potvrzení a den před návštěvou ještě upomínka. Velkou výhodou je, že se člověk může objednat i mimo ordinační hodiny, aniž by musel do ordinace volat (mimo ordinační hodiny telefon nebereme). Výjimkou je objednávání na zákroky v anestezii – na ty je možné dohodnout se pouze osobně po absolvování předoperačního vyšetření, při kterém je majiteli také vysvětlen celý průběh plánovaného zákroku. Tím se snažíme předejít situaci, kdy nám na operaci přijde pacient ve stavu, kdy nemůže podstoupit narkózu, např. kvůli dosud neodhalenému a neléčenému onemocnění srdce.

                                          

Dokázala byste říct, proč by měl majitel se svým psem nebo kočkou přijít právě k Vám do Vetallie?

Myslím si, že můžeme našim pacientům nabídnout individuální přístup, který v dnešní době na mnoha pracovištích chybí. Pokud je klient objednaný a přijde včas, máme dostatek času na to, aby se jeho mazlíček seznámil s prostředím ordinace, mohl si vše prohlédnout a očichat. Pokud jsou pejsci vychovaní a neočůrávají, necháváme je po ordinaci chodit volně bez vodítka, aby si u nás zvykli a nebáli se. Máme čas s majitelem probrat vše, co ho zajímá, co se mu nezdá nebo s čím si neví rady. Snažím se naše pacienty motivovat, aby se k nám rádi vraceli. Jejich majitelé pak jistě ocení ošetření bez čekání, online objednávkový systém, možnost platit kartou a další.

A na co se můžeme těšit příští měsíc?

Příště bych se chtěla věnovat preventivní péči obecně – co lze dělat a sledovat doma a s čím pravidelně navštěvovat veterináře, abychom předešli větším problémům.

Foto © Vetallia s.r.o.,2017
www.vetallia.cz.