Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.

Domácí psí fitness aneb Důležité cviky před nástupem balančního cvičení!

Také se už těšíte, čemu všemu se budeme věnovat v dalším dílu domácího psího fitness? Půjde o cviky, které vedou k posílení propriocepce u psa. Jejich znalost a správnost provedení je také důležitá jako prevence svalové ztuhlosti. Tak hurá do toho...


Domácí psí fitness aneb Důležité cviky před nástupem balančního cvičení!
Bc. Kateřina Šponarová 4.7.2019 4097x Domácí psí fitness

V předešlém článku jsme si napsali něco málo o propriocepčním tréninku u psů. Řekli jsme si, jak by měla vypadat správná chůze na vodítku, která je důležitá pro celkový chod psa. Pes, který tahá na vodítku, není schopen správně zapojit pánevní končetiny do pohybu a dochází tak často k přetížení hrudních končetin a krku.

Takové svalové přetížení může vést k blokádám, které jsou často bolestivé. Dále jsme si řekli jak na „stoj na všech čtyřech“. Ten je důležitý opět pro předcházení jednostranného svalového přetížení pohybového aparátu psa. Chůze přes kavalety spadá do pokročilejšího cvičení a do tréninku bychom ji měli zařadit, abychom u psa podpořili správnou flexi (pokrčení) končetin. Dále tím rozvíjíme koordinaci, rovnováhu a prostorové myšlení.

Další krůček ke cvičení na balančních pomůckách

Tentokrát se seznámíme s dalšími cviky, které vedou k posílení propriocepce u psa. Jejich znalost a správnost provedení je také nutná jako prevence svalové ztuhlosti. Můžeme je brát jako další krůček ke cvičení na balančních pomůckách. Je velmi důležité, aby se pes naučil cviky nejdříve na stabilní ploše, a následně jsme se mohli přehoupnout na balanční pomůcky.

Přenášení rovnováhy ve stoje...

Domácí psí fitness aneb Důležité cviky před nástupem balančního cvičení!

...je cvik, při kterém dochází k posílení středové osy těla. Podporuje tak celkovou výkonnost psa, zrychluje ho v běhu. Tento cvik je důležitý převážně u psů trénujících agility, canicrossových a záchranářských psů. Dále ho ocení psi, kteří dělají Dog Puller. Na psa, který už umí správné provedení cviku „stoj na všech čtyřech“, položíme ruce na stehna a provádíme jemné, pomalé pohyby do strany nebo dozadu/dopředu. Pes musí stát na všech čtyřech končetinách, neměl by se o vás opírat, ani se na vás ohlížet. Tento cvik se zdá být snadným, pro psa a jeho nervovou soustavu je však velmi náročným. Proto ho nedělejte dlouho a dopřejte psovi dostatek odpočinku. K tomuto cviku můžeme zařadit i cvik „sedni-vstaň-lehni“. Toto cvičení podporuje zapojení svalstva ve středu těla a na končetinách. Je dobré pro celkové posílení končetin, zlepšení hybnosti v kloubech a podporu zlepšení rozsahu distálních kloubů. Psovi, který umí cvik „stoj na všech čtyřech“, dejte povel „stůj“. Ve chvíli kdy zaujme správný stoj, dejte povel „sedni“ a následně opět „stůj“. Ze správného stoje můžete dát povel „lehni-stůj-lehni“. Takto to několikrát opakujte. Při provedení cviku „sedni“ a „lehni“ dávejte pozor na jeho správné provedení. Pes by v pozici neměl být zhroucený na bok, pohyb by měl být kontrolovaný, ne moc rychlý a soustředěný. Při fázi cviku, kdy jde pes do stoje, by měl používat obě končetiny souměrně.

Pro kontrolu správnosti provedení cviku vám pomůže si cvičení se psem natáčet a následně si ho prohlédnout. Odhalíte tak spoustu chyb, které při cvičení nejsou patrné.

FOTO: archiv První pomoc psa

 

Domácí psí fitness aneb Důležité cviky před nástupem balančního cvičení!

Datum semináře FREE-HOP aneb balanční cvičení se psy:
14. 9. 2019 Praha
přihlašování přes www.prvnipomocpsa.cz

Kam dál ...